2011/07/05 Sveriges elevråd - SVEA

Utvärderar Fridolins och Romsens tal

I det här inlägget slår vi ihop utvärderingarna av talen, eftersom att det var två dimensioner av samma sak: Gustav Fridolin fokuserade på visionerna och framtiden, Åsa Romson på de konkreta metoderna för genomförandet.

Fortsätt att fokusera på eleverna och framtidens skola. Det pratades om hur viktigt det är att undervisningen är individanpassad som ett steg mot en skola där alla elever kan nå sina drömmar. Fridolin använde på ett bra sätt sitt ofödda barn som symbol för den nya generationen som kommer att växa upp i ett nytt samhälle som kräver en ny skola.

Börja: Det här kanske var starten på det, men att få igång en skoldebatt i riksdagen där politiken inte på samma sätt är dominerad av ett enskilt parti.

Sluta med att inte dyka upp på skolseminarierna runt om här i Almedalen. De satte ribban högt i talen, men vi har hittills inte sett dem på någon skolrelaterat seminarium.

/Mimmi Garpebring

, , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.